Falsterbo dag 1

 
Falsterbo, herregud vad du levererar! Vädret har varit fantastiskt. Strålande sol, varmt och skönt. Men samtidigt har det blåst lite så det har inte varit några bekymmer att sitta på läktaren och kolla på alla fina hästar och grymma ryttare som är här och tävlar. Vi hann med att kolla på lite dressyr, bla Charloette Haid-Bondegaard, Jenny Carlsson och Patrik Kittel. Jag råkade även se när Patrik trimmade Scandic i morse. Så himla kul att se sådan ridning på den nivån. Tänk om man kunde se det varje dag. 
 
Stina som jag är med här nere är hoppryttare, så därför hade vi läktarplatser till hoppningen med. Som tur var. Knappast så att jag hade valt till det själv, men framöver ska jag (även om jag så åker hit själv) ha läktarplats på nationshoppningen. Ni skulle ha känt stämmningen som var på alla läktare när svenskarna hoppade. WOW! Jag är så imponerad över dessa hoppryttare som kommer in och hoppar en svår bana, på hög höjd och får det att se lekande lätt ut. Ekipaget som idag var grymmast var lätt Meredith Michaels Beerbaum på Fendi (som numera inte heter Fendi). Lisen Bratt Fredricssons gamla häst. Alltså den var en halv meter över hindren, helt galet! Tyvärr fick de en rivning, men trots det var det en fin runda. Sverige gjorde bra ifrån sig, och slutade på en 2:a plats! Roffe, Peder, Douglas och Alexander gjorde alltså strålande insatser!
 
Inte nog med att vi har sprungit runt på en mässa, kollat på dressyr och hoppning, vi har även varit hästskötare. Åt världens snällaste sötaste lilla silver. Och ja, det är helt okej att skriva liten. För Silver är av rasen Amerikans miniatyrhäst. Idag hade miniatyrhästarna uppvisning, men i morgon är det allvar. Då är det nämligen tävlingsdags. Självklart ska även jag och Stina vara hästskötare då med. Håll tummarna om att Silver vinner! 
 
Sötaste Silver och jag på bilderna. Alltså visst är hon liten? 
 


 




 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0