Gör som RGB, hoppar i dressyrsadel.

 
Tänk vad bra det är att min vän Elin är här. Nu i två dagar har hon "tvingat" mig att trava, galoppera över bommar och hoppa. Jag tycker verkligen att det är så roligt att hoppa, men däremot är jag väldigt lat att släpa fram saker och ting själv. Elin tog gladeligen fram flera bommar och hinderstöd. Hon var inte nådig mot mig. Skrek, sa till mig på skarpen att jag var tvungen att skärpa till mig. - Rid rakt efter hindren, förhållning, jämn galopp mot hindret, gör halt. Allt skrikande gjorde fan resultat. Theo gillar att hoppa, väldigt mycket, vilket brukar resultera i fullfart före och efter hindret. Inte igår och inte idag. Idag hoppade vi. Som ett team. Så kul!! Däremot var jag tvungen att säga mitt i hoppningen, att jag vill rida dressyr för han känns så fantastiskt lösgjord och fin. Det var han verkligen! 
 
I fortsättningen ska jag försöka att rida markarete oftare. Han tycker att det är kul. Jag tycker att det är kul. Dessutom tyckte Isa att det var kul. Hon sprang med inne i ridhuset, travade över bommar och hon fick också hoppa ett par språng. Kul kul. Däremot tror jag att hennes tid inne i ridhuset blev som en piss i missisippi när hon lyckades fånga en mus som sprang ut från ridhuset samtidigt som vi gick därifrån. Duktig vovve .. :P 
 
 
 
 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0