Gårdagens outfit var så pass fin att den får vara rubrik idag.

 
Och kylan hänger fortfarande kvar. Tro mig, det har blivit värre och kallare. Igår låg temperaturen på - 19. Det stoppade inte mig och hästarna. Utan det blev en tur mot ridhuset, i hopp om att det skulle vara lite varmare där inne. Visst vare det. Men endast ett fåtal grader antar jag. När det är så kallt så gäller det att ha på sig mycket kläder, om man börjar frysa är det kört. Jag kör på lager på lager principen. Igår hade jag på benen - Långkalsonger, ridbyxor och gråa mjukisbyxor. Överkroppen bestod av underställströja, t-shirt, vanlig tröja, fleecetröja och min tjocka JohnWhitaker väst. På huvudet hade jag en mössa under hjälmen. Som ni säkert anar såg jag ut som en michelingubbe. Men trots det hade nog alla fancy dressyrtanter höjt på ögonbrynen dock inte av min fina outfit, utan  för att båda hästarna var riktigt riktigt fina. Man kan rida dressyr trots att man ser ut som en skogsmulle. Knappt så att jag tror det själv  ... 
 
Nu under 1 1/2 vecka har min fina roliga och härliga vän Elin var här och hälsat på mig. Självklart passade jag på att utnyttja henne. Smörj tränset, mocka den boxen, mocka den andra, väg upp hö, sopa stallgången, borsta hästarna, gå ut med Isa, töm skottkärran, hämta benskydden osv. Himla skönt att ha en hästskötare. Funderar på att anställa henne. Gratis boende, mat och ridning kan jag erbjuda. För om jag inte är helt ute och cyklar så är det precis det dagens hästskötare får i lön.. hehe... Skämt åt sido. Det har varit himla roligt att ha sällskap till och från ridhuset, någon som kollar när jag rider, ger lite tips och åsikter, någon att hänga med i stallet, äta middag med  och även någon att säga godnatt till på kvällarna. Tokhärligt. Tyvärr så var hon tvungen att åka hem igår. Men så mycket som vi har skrattat och pratat så överlever jag nog tills nästa gång vi träffas. Då antar jag att det är min tur att besöka henne. 
 
 
Fabbe och jag efter gårdagens dressyrpass. 
 
 
"Ta kort på  mig och Isa tillsammans, - Kom hit nu Isa så ska vi visa hur mycket vi tycker om varandra" Och en sekund senare mosade Elin Isas huvud i famnen. Gulligt Elin :P
 
 
Elin blev överlycklig när hon såg att vi hade snö, och var tvungen att göra en snöängel. Man blir antagligen så glad över snö efter att ha spenderat vintrar i USA, Australien och Irland.  
 
 
Elin tyckte att stallets shettis Lukas var så söt så hon ville ha honom på kort. Däremot förstod inte Pippi att hon INTE skulle vara med. Trots försök till att fösa bort henne fastnade hon på varje kort...
 
 
För er som inte vet hur en michelingubbe ser ut .. 


Kommentarer
elin

Hej Madde! Kul att läsa din blogg och följa din vardag med hästarna. Tips mot frusna tår är att köpa laddningsbara värmesulor, finns på granngården, Jag kan inte leva utan fastän jag bara ägt ett par sen jul.

2014-01-15 @ 18:49:19
elin

elin i tullingsås var det som skrev :)

2014-01-15 @ 18:50:05


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0