En snabb resumé av 2013

 
Istället för att se tillbaka på det tråkiga, gör jag en snabb resumé av allt positivt som hände under året 2013. Låter vettigt, eller hur?! 
 
Jag och Theo startade säsongen starkt genom att vinna en LA:3 samma tävling fick vi även vårt andra kval till MSVB.
 
 
När Åsbygdens Ryttarförening hade tävling hamnade jag och Theo på 2:a platser i klasserna LA:3 och MSVC:1
 
Gladaste hästen på ärvaret! whooooho! 
 
Theo och jag åkte ner till Katrineholm i juni. Inte nog med att vi hade galet varmt och fint väder, utan vi stod även på en super anläggning med ridhus, ridtält och två ridplaner. Me like! 
 
Det blev såklart många timmar tillsammans med dessa tokar i stallet.
 
 
 
Jag började även att rida Fabbe och lärde känna Sanna och Helena.
 
Det blev ett par trimmningar för Hasse på båda hästarna. Galet roliga och givande träningar, speciellt nu när jag har två hästar att rida och träna. Kul kul! 
 
 
 
Fabbes helsyster Farba kom hem från sommarbetet så det blev ett par ridturer på henne :) 
 
 
 
När Strömsunds ridklubb hade meeting följde både Theo och Fabbe med och tävlade. Båda skötte sig riktigt bra och var duktiga. Fabbe var så duktig och tog en andra plats i LB:3, inte illa för att vara första tävlingen.
 
Årets sista tävling gjorde jag och Fabbe borta i Ramsele, vilket resulterade med årets bästa tävling resultatmässigt. Vi kom nämligen tvåa och etta den dagen! =) Och Strömsunds Ridklubb visade verkligen framfötterna den dagen, vi tog nämligen alla placeringar 1-4 den dagen!! 
 
Jag har även under året lärt mig väldigt mycket om hur man letar och känner efter ömhet samt inflammationer i muskler och leder. Och hur man ska behandla det med laser. Något som jag har blivit helt såld på, laser är verkligen så bra. 
 
Jag satt även ett x-antal timmar och letade efter en passande och fin hingst till ett sto. Galet kul!! :D 
 
 
 
Bland det bästa under året är att jag tog beslutet att behålla Isa som min egna hund. Innan var det min bror som ägde henne. Kan ärligt säga att det är bland det bästa besluten jag har tagit i livet. Finare hund går inte att hitta!
 
 
Så, detta var min lilla sammanfattning av året som precis har passerat oss. Nu ser jag verkligen fram emot 2014, och jag har en känsla av att det kommer bli ett riktigt riktigt bra år.
 
 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0