Trav och norrsken


Idag har jag haft en "travar-dag". Jag har ridit en travhäst. Surrat trav. Lusläst ett travprogam. Kollat på trav. Kollat på travhästar. Ätit hamburgare under ett lopp. En travardag! 

Under allt travsnack tog jag och Isa en paus och gick ut för att kissa. Jag går på toaletten som finns inomhus, det är isa som föredrar att kissa ute (som tur är). När vi gick ut så kollade jag upp på himlen och såg ett helt galet vackert norrsken. Jag blev helt tagen. Så där stod jag i flera minuter och beundrade det vackra. 

Både Fabbe och Theo har tagit det lugnt den här veckan och bara skrittjobbat. Dels för att jag har varit sjuk och dels för att det är isgata ute igen. Det går typ inte rida någonstans, förutom i ridhuset. Och just bu känner jag mig för lat för att orka koppla på en transport, lasta och sen göra allt stök efteråt. Ibland känner man så. Helt normalt. Jag önskar att jag stod i ett stall som hade ett eget ridhus och en egen ridplan. Då slapp man hela den där biten med att transportera hit och dit. Men till helgen får det vara slut på min lathet, då ska hästarna börja gå i ridhuset igen och jobba! Jag har faktiskt en tävlingssäsong som snart drar igång!!! :) 

Bilder på kvällens norrsken. Jarek hann som tur var att hämta kameran och knäppa kort. Något bättre än bilderna som jag tog med min iPhone... ;) 








Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0