Tiden går snabbt när man har roligt


Vad hinner man göra i stallet på 5 timmar och 30 min? Vad jag och Mamii gjorde ska jag nu berätta. 

Dagens första och enda uppgift var att köra Pippi en sväng. Men efter vi hade mockat och lagat mat till hästarna var vi tvungna att ta en fikapaus. Efter en kopp kaffe var vi på hugget och selade på Pippi. Vi började med att jag ledde henne. Det var bara tredje gången hon blev körd idag. Sen efter vi kommit över vägen så körde vi runt Kims travslinga. Hon var jätte lugn och duktig. Även Mamii som styrde henne klokt och säkert. Jag fick köra henne sista varvet. Sist jag körde en häst gick jag i ettan på gymnasiet... Så det var ett par år sedan, men det gick bra =) 

Efter körningen blev det såklart ännu en fikapaus. Min mor och far kom förbi stallet med mackor. Vilket inte var helt fel! Efter ett par mackor och kaffekoppar blev det Theos tur att få uppmärksamhet. Ingen ridning blev det idag, för det blåste och snöade på ordentligt (och fortfarande gör). Mitt motto "det finns inte dåligt väder, bara dåliga kläder" gäller inte under kategorin snö och blåst. 

Medans Mamii borstade Åman passade jag på att smörja mina ridstövlar, träns, kandar och grimma. Allt blev skinande rent. Så i morgon kommer det vara roligt att komma till stallet och använda nyputsad utrustning. 

Jaa. Det är ungefär vad man hinner på 5  5 timme. Tiden går snabbt när man har roligt!! :) 




Efter körningen fick Pippi och Lukas gå ut, och då passade bus-Mamii på att rida till hagen ;) 


Här putsar Mamii fint och noggrant på Åman. Visst har han stora öron? 




Ja just! Vad tycks om min nya header? Lite stolt är jag eftersom jag gjorde den själv igår. Jag och Zickan satt i flera timmar och testade oss fram. Tillslut fick vi till det. Otroligt eftersom vi inte är några större datanördar. Men bara man är envis går allt! 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0