Och nu blev jag visst tvungen att träna mer


Isa har den senaste tiden fått väldigt mycket av det goda, dvs riktiga kärlekshandtag. Hon är fluffig och alldeles mjuk att krama. Men även det goda kan ibland gå till överdrift. Det jag försöker säga är att jag vill inte ha en tjock hund. 

jag insåg för ca 4 veckor sedan att mina kvällspromenader är inte tillräckligt. Så den dagen snörade jag på mig gympaskorna och gav mig ut på en springtur med Isa. Idag 4 veckor senare gör jag det fortfarande. Otroligt. 

Vi springer 2-3 ggr i veckan. Mer än så hinner jag inte. Idag när vi två var ute så gick det inte att springa. Det gick bara att jogga. Jag tycker personligen mer om att springa i fullfart. Fort och så länge jag orkar. Efter det kör jag lite till, och lite till, tills jag släpar fram benen och knappt orkar andas. Att jogga är tråkigt. Det går sakta. Det känns som om att inget händer. Jag har tid att tänka på allt och hur tråkigt det är att jogga. Det är inte jobbigt. Rättare sagt värdelöst. Jag blev inte ens svettig!! Men jag har bara mig själv att skylla. Det går inte att springa när det är halt och isigt ute. Jo om man har brodd på båda fötterna. Jag hade bara en. Jag äger bara en brodd med. Efter idag ska jag köpa mig två nya fräscha broddar. Så jag kan springa snabbt, och slippa att jogga fram varvat med promenader där det var som isigast. Jag hoppas även att när jag har två broddar att den där medelålderskvinnan som idag sprang ifrån mig, inte kommer lyckas göra det igen. Idag skyller jag på att det var för halt. 


Det var EN brodd utav dessa små jag hade idag när jag joggade.. Nu ska det inhandlas ordentliga som täcker hela skon! 



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0