En vanlig stalldag


Idag blev Theo tömkörd. Han ville inte ta ett jämnt stöd på tömmarna och tyckte att det där med rakriktning var något som inte var nödvändigt en dag som denna. Så det gällde för mig att förekomma honom och lura in honom i rakriktningen. Så i trav svängde jag vänster, höger, vänster, höger - så rakt jag kunde. Efter ett par svängningar rätade jag ut honom, och då hade jag ett jämnt stöd på båda tömmarna och en häst som jobbade på rakt bakifrån. Detta fick då upprepas ungefär hela passet. Men bitvis såg han fin ut. 

Världens bästa hästskötare satt och vaktade Theo idag när jag höll på att plocks undan skydd, träns och tömmar. Mina finaste! :) 


Efter att allt var klart hos Theo åkte jag mot nästa stall. Idag fick Fabbe vila, till Farbas belåtenhet. Idag fick nämligen hon all min uppmärksamhet, i form av borstning och mys! Nöjd pålle! Som skulle pussas tillbaka idag :) 




Även stallkatten skulle hänga med mig och Farba.. Men när Farba blev för närgången hoppade hon iväg förskräckt. 





 
Lyckades få en rolig bild på Fabbe. Det ser ut som om han har världens högsta boxdörr! 

Och även Nalle ville vara med på kort idag. 




Kommentarer
Hanna

Hej!
vad kul att jag hittade din blogg via Elins sida. Jättefina hästar, men vad hände med hoppningen?
Keep up the good work!
Hanna

Svar: Jag köpte en dressyrhäst, och genom honom upptäckte jag att dressyr är galet kul! Jag tycker fortfarande om att hoppa även fast det görs i dressyrsadel! ;)
Madelen Toresson

2014-02-05 @ 09:47:43


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0