Billigt tryggt snyggt

 
Att ha en sportig fin liten BMW som häst och hundbil har hittills gått galant. Tar mig dit jag vill billigt tryggt och snyggt. Men nu när vintern har slagit till och snömängden är nog upp till 3 dm uppe i Östersund så har jag börjat märka att min älskade BMW inte riktigt fyller upp mina enkla krav.. Att den inte tar sig genom 3 dm hård snö med en transport bakom sig är en av de saker den failar på. Och att den sen tyckte att det var lämpligt att stå kvar där i snön var en annan grej jag inte höll med om. Men vad gör det när man är två hästbrudar som är lika starka som Magnus Samuelsson, och lika bäg och envisa som lilla My, inget! Så jag och Helena kopplade av transporten. Skottade fram bilen. Puttade iväg bilen och rubbade transporten ett par cm, kopplade transporten på bilen och sen var vi alla glada och nöjda. Även min älskade bil som glatt drog Fabbe till ridhuset. 
 
Men om jag säger så här var det värt lite stök innan vi tog oss iväg till ridhuset. Igår var Fabbe verkligen jätte fin! Jobbade en hel del skänkekvikningar i trav. Han gjorde fina till vänster men sen när vi bytte varv så visste han exakt vad som skulle göras när jag vände upp från kortsidan. Därför fick jag lägga volter, halter, skrittövergångar och när han minst anade passade jag på att flytta ett par steg. Hjärngympa för oss båda! Jobbade lite tempoväxlingar i traven sen. Har som blivit inspirerad av Emelie Brolins blogg. Hon är hos Anki och tränar nu, och där får hon rida mycket tempoväxlingar. Det som Anki säger kan bara vara bra!! Vi avslutade med att rida lite svag öppna i galopp och även där tempoväxlingar. 
 
 
 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0