Jag vill ha snö


Det kan vara så att jag är lite tjatig nu, men vart är snön?! Jag är så fruktansvärt less på knöliga, isiga hagar, hårda och oridbara ridplanar, tom åkrarna är stenhårda och knöliga nu..

Jag vill ha snö. Nu. Då kommer hagarna bli bra, det kommer desstutom att gå och rida överallt då - och det blir ett super underlag. Snö is tha shit. 

Men trots att det suger att rida ute nu, så måste hästarna få röra på sig. Idag hade jag ingen lust att åka till ridhuset. Så jag och Fabbe tog ett skrittpass på ridplanen. Våran är som tur är "bara hård", inte knölig. Vi skrittade över bommar och jag fokuserade på min sits.  Vi tränade på att göra halt och att skritta på fram RAKT efter halten. Det där med halten på medellinjen är inte vår starka sida när vi tävlar.. Så det behövs tränas på! Vi avslutade dagens hårda träningspass med att trava lite på åkern, i mörkret. Snön, vart är du?!?! 




Jag snodde Felicias massageapparat idag och masserade Fabbe. Han var något skeptisk, så att massera halsen får bli ett projekt framöver.  


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0