Ingrid Klimke Clinic - Cavaletti


I fredags hade Ingrid Klimke en Clinic, dressyrframgångar med cavaletti. Det är  alltid intressant att kolla på clinics, och oftast kommer man hem med lite inspiration. Att clinicen var på Friends Arena och att jag och Helena hade super platser gjorde inte saken sämre! 

Det var intressant och se hur Ingrid Klimke ville att ryttarna skulle släppa kontrollen lite, länga på tyglarna och rida på fram. Under clinicen visades skritt över bommar, trav över cavalettis och den yngre hästen avslutade med att hoppa ett hinder ett par gånger. Visst blev det skillnad både på unghästen ich även den som var lite mer utbildad! 

Jag brukar alltid säga "jag ska hoppa mer" "en gång i veckan "det är ju så kul". Men nu ska jag faktiskt försöka lägga upp en schema, vecka för vecka så jag verkligen hoppar eller använder mig av bommar/cavalettis en gång i veckan.. 

Emelie Nyreröd och  Floppy Disc visade cavalettis för unghästar. 








Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0