Yra hästar


Yra hästar och lösa hästar, det är helt rätt beskrivning om tävlingen i söndags. 

Det började med att det som inte får hända, hände. Fabbe slet sig och sprang runt på parkeringen. Som tur var kom varken han eller andra till skada, men man inser hur snabbt en olycka kan hända. Hädanefter blir det grimskaft och ett långt sådant som han ska ledas med. Tyvärr var inte det den bästa uppladdningen inför en tävling och det märktes tydligt när vi var inne på banan. Taktmissar, spänd och vi testade även på att galoppera (nästan) på dressyrstaketet. Vi fick ihop 63,88%, och var först utanför placering. Helt godkänt med tanke på uppladdningen... 

I söndags hade jag inte bara med mig Fabbe, utan jag startade även Helenas gamle Nalle. Hon har startat honom en gång förut, det var på 90-talet och då hoppade dom två över dressyrstaketet. Men nu tyckte vi att det var dags för honom att vid 21 års ålder att göra comeback på tävlingsbanan, i en LA:4a dessutom! Och visst gjorde han det med bravur! Vi fick bl.a. 8:a på en mellantrav och genomförde ett stabilt program men med en miss i en förvänd galopp. 

Jag och Fabbe hade bestämt oss för att genomföra ett lika jämnt och stabilt program som jag och Nalle hade gjort. Även vi fick 8:or på mellantraverna, men tyvärr blev båda bakdelsvändningarna pannkaka och även en förvändgalopp där vi gjorde ett byte. I övrigt blev programmet bra, och jag är väldigt nöjd! 

Även att jag fick hjärnsläpp och red fel väg. Vem rider fel väg i ett program som man redan har startat under dagen?! Tydligen jag.. Och den felridningen gjorde så att Nalle tog hem segern i LA:4! 

Hur många 21 åriga hästar startar sin tävlingskarriär med en vinst i LA:4? Nu vet vi iaf om en som har gjort det ;) 





Vi vann ett fint täcke från Hööks, blommor, plakett och rosett. 


Full fart!! ;) 



Grabbarna grus redo för hemfärd. 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0