Faida Florencia


Det känns overkligt att det är jag som äger fölet som vann Fölvisningen i Brunflo i fredags. Så overkligt men samtidigt så verkligt. 

Finaste Faida skötte sig utmärkt. Hon och Farba stod lugnt i boxen innan och efter visningen. Inne i ridhuset var dom båda coola och visade upp sig från den bästa sidan. 

När alla föl var visade blev det samling i ridhuset för prisutdelningen. Domaren började bakifrån, och när det endast var jag och två föl kvar började mitt hjärta slå riktigt fort. Jag började inse att det kanske kunde vara så att jag stod med dagens finaste föl, och visst gjorde jag det! Glädjen och lyckan som infann sig då när dom ropade fram oss och gav Faida super poängen 8 9,5 8,5 på gångarter, 8,5 på typ och 9 på allmänt intryck går inte beskriva. Men jag stod där med världens största leende och höll i vinnaren av gångartstammade föl och även dagens högsta poäng 26,2! Vilket motsvarar 52 poäng i den gamla skalan, ett solklart gångartdiplom ;) 

För över ett år sedan, när jag fick förfrågan av Helena om jag ville ta ett föl på Farba så trodde jag aldrig att jag skulle stå här idag med fantastiska förutsättningar inför framtiden. Men det gör jag. Det går inte tacka tillräckligt och jag kommer vara evigt tacksam! 
















Fotograf: bitarmedzickan.blogg.se
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0