Debut i MSVC


För ett år sedan debuterade jag och Fabbe LB när Strömsunds Ridklubb hade sin dressyrtävling. Idag, ett år senare debuterar vi MSVC:1 och gör det mer än godkänt - 65% och tog hem första platsen i den klassen! 

Fabbe har varit så otroligt fin och duktig idag. Trots att han i första klassen LA:3, var spänd och på hugget lugnade han ner sig och höll benen i styr. 68,29% belönade domaren oss med och även det räckte till en första plats! 

Jag hade inga höga förväntningar inför MSVC idag. Utan tanken var att vi skulle övningsrida och se hur det gick. Även i den här klassen var Fabbe otroligt fin och duktig. Det händer lite mer än vad vi är vana vid, öppnor, slutor, ryggning, enkla byten och förvänd galopp. Men Fabbe kämpade på och gjorde sitt bästa! Efter ritten var jag otroligt nöjd, och när jag fick se 65% blev jag helt lyrisk! Jag och Helena kramades och förstod knappt vad som hade hänt. Haha.. Inte nog med att vi var så glada över den fina ritten, vi vann klassen! Wow, vilken debut! Vilken häst!! :D 

Strömsunds Ridklubb (klubben jag tävlar för) har åter igen anordnat en kanon tävling, bra underlag, boxar och priser. Jag vann massor - Hoodtröja, schabrak, presentkort, reflexer, paraplyn  och såklart rosett och plakett! :) 












Kommentarer
Zickan

Men grattis hjärtat!!!! Så himla kul ❤️ Bra jobbat 👍

2014-08-17 @ 10:01:21
URL: http://Www.Bitarmedzickan.Blogg.Se


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0