Regn och leriga hagar


En klar nackdel med att stå i ett utestall är att allt är kallt och blött efter två dagar av regn. Men tänk vilken tur att jag var så pass smart för två år sedan att jag la då en hel månadshyra (månadshyra=20 kvm skrubb till lägenhet) och köpte ett fint och ordentligt bucastäcke till Theo. Trots allt regn och fuktighet är det fortfarande torrt och varmt på hans rygg, tack vare det täcket!! Däremot är jag lite skeptiskt mot kyla, regn och fukt. Det brukar ge stela och kalla hästar. Så därför får även Theo ha ett ylletäcke under bucastäcket. Han får absolut inte bli kall. Hellre för varm. Men just nu tror jag att det är omöjligt att bli för varm. Vart tog det fina våriga vädret vägen?! 

För Fabbes del har jag inget att vara orolig över. Varje morgon tas Fabbes stalltäcke av och istället för det får han ett tjockare regntäcke på sig. Jag behöver inte heller oroa mig för att det är kallt, blött eller fuktigt. Vi har nämligen en torkbarack där blöta täcken hängs in och torkar över natten. Lyxigt!! 






Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0