Gamla vanor är svåra att bryta


Poff! Idag fick jag en riktig käftsmäll, av det förflutna. Nämligen gymnasietiden... Nu som då, dagen innan ett prov tog jag fram böckerna och pluggade. Seriöst, jag borde väl föregå med ett gott exempel, speciellt nu när 85% av mina klasskompisar fortfarande går i gymnasietn. Hehe... Men icke! Jag får nog försöka plugga innan provet. Istället för min morgonmockning blir det plugg. Roligt att jag seriöst tror att jag kommer sätta mig på en höbunt i stallet, läsa och skriva anteckningar till ljudet av hästar som äter Hö.. Det blir nog mockning. Eller hur? 

Men eftersom jag var tvungen att plugga idag blev det lite lugnare för hästarna. Vilket i sig inte gjorde så mycket eftersom Theo hade lyckats slagit på sig själv och var lite tjock i ett framben. Arnikaflaskan åkte fram och smörjdes på, och sedan lindade jag benen. Om han inte har blivit bättre tills i morgon får jag Biolighta och hoppas på att det fungerar - vilket det gjorde sist! 

Fabbe och jag tog en härlig ridtur ute. Vi har hittat en alldeles lagom runda som tar ca 20 min. Kuperad terräng och varierat underlag. Perfekt runda dagar då man vill att dom ska få jogga genom kroppen. 










Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0