En hästskötardag!




Jag har hittat ännu en fördel med att bo centralt (södra Sverige) Allt ligger nära, även big city Stockholm. Nu var jag aldrig in i staden idag utan hängde bara utanför.

I morse ringde klockan och väckte mig. Efter en snabbfrulle gick jag ner på tåget och åkte mot Södertälje. Förväntansfull och taggad, för idag var det första gången jag skulle få se min vän Stinas nya häst i verkligheten. Innan har jag bara sett den på film. Och visst var han fin hennes nya häst Kalle. Riktigt fin!  Han har bara varit riden ett par månader och idag var det dags för honom att åka iväg på sin första Pay & Jump. Alltså coolare häst får man leta efter. Trots att han var lite spänd från början lugnade han sig snabbt. Och hur gick det? Dom blev felfria och genomförde banan fint! 40 cm var en barnlek att hoppa över för honom! 

Så jag tror att Stina har hittat en fin liten guldklimp! Mer rutin och träning kommer det att bli riktigt bra :) 









Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0