Måndag, nej jag menar ju tisdag.


Idag kan vår konung slänga sig i väggen. För idag var Theo kungen själv. Nu tror ni allt att han var supermegaduktig när jag satt på ryggen, men icke! Han vilade idag. Men trots vila blev han behandlad som värsta kungen! Först fick han en sko påslagen, lite rasp och puts på det. Och därefter fick hans muskler och senor en dos av laser. Mycket välförtjänad var han av det, han har nämligen presterat bra nu ett par dagar :) Ett par dagar med bra ridning, så jag är jävligt nöjd! 

Trots att Theo vilade fick jag sitta på hästryggen, på två svarta "små" pållar. Den förste pållen var duktig spm travade, skrittade, svängde runt på ridplanen. Som ni märker är inte kraven så höga. Ännu. 

Och den andre svarta pållen var ju såklart Fabbe! Han hade en lugn och skön dag idag. Jag och Sanna hade planerat att rida ut i skogen, och det gjorde vi. Oplanerat. Det var så galet mörkt ute att vi inte såg vart vi gick, vi såg inte ens hästarnas huvuden!!! Så utav misstag hamnade vi lite vid sidan av vår ridväg och vips så var vi i skogen.. Men efter 50 m gav vi upp och hittade en annan väg som var lite upplyst. Eller ja, det var gatlysena i närheten som gjorde att vi åtminstone såg lite. 

Så efter en helkväll med hästande, stallande och hundande (även Isa vill ha uppmärksamhet och motion) så har jag gjort mig förtjänt av ett glas oboy, som jag förövrigt har varit galet sugen på väldigt länge nu. Mmmmmm

Hanna fick vara fotograf idag medans jag behandlade Theo, självklart bjöd jag på mina absolut bästa poser. Inte nog med det, jag hade självklart på mig min finaste outfit. 

Tröja från Frösö Byggnadsplåtslageri AB
Mössa från Bevego
Ridbyxor från horselife 
Ridstrumpor från Dollar Store 
"Stallskor" från Stadium. 

*skämt** 








Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0