11:e veckan


Var 11:e vecka får jag äran att släppa ut, ta in och ge guldklimparna i stallet mat. Härligt! Och denna helg var det som sagt min tur. Därav har det blivit väldigt mycket stallhäng och fix där i helgen. Men trots det hann jag en sväng till travet i lördags (kors i taket), för att kika på ett snabbjobb. Intressant och lärorikt. Ju mer man kan, desto roligare blir det. 




På lördagskvällen var Karin en ängel och tog kvällen (tack!!!) Så då bokade jag in en date och middag med Zickan och Mamii. Zune var schysst och skötte diskningen, som ni ser på bilden nedanför ;) 




Igår fick hästarna och jag vila. Så idag stod trimmning på schemat för alla! Theo gick riktigt bra och vi jobbade vidare på att stärka galoppen genom att rida och tänka piruetter, bara genomföra själva samlingen och inte rörelsen. Han blev bärig och fin och vi avslutade med ett par riktigt fina övergångar mellan samlad trav-ökad trav- tillbaka till samling igen. Fina pållen! 

Fabbe och jag gjorde vårt första dressyrpass med vår nya sadel. Och vi gillar den! Med honom blev det skänkekvikningar i skritt och trav. Helena hjälpte mig på uppvärmningen och instruerade mig åter igen i hur man skrittar. Eller snarare hur jag ska tänka. Och det fungerade bra! Den samlade skritten blev riktigt bra! Så enkelt det är om man bara tänker på ett visst sätt, och kommer ihåg att andas ;P 

Kvällen avslutades med en långpromenad på Rasten med Isa och mamma. Helt vindstilla och en enastående utsikt! Så vackert! 







Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0