Frisörutbildning?


Tanken idag var att Theo skulle ridas (så gott det går på en halvhård ridplan) Men efter att ha råkat klämt och kännt på honom kom jag fram till att det fick bli ännu en vilodag. Han lever rövare i  hagen, springer runt som en galning, bockar, stegrar - allt på en och samma gång. Vilket resulterar i en halvöm Theo. Så i morgon får kungen såklart Laser. Jag vill inte ha några ömmande muskler eller leder på honom. Men något måste jag göra åt detta springande. Tips?! Jag har planer på att ställa ut en hösilagebal, när vädret tillåter. Men det verkar som om kylan inte riktigt vill komma ännu.. 

Efter lite borstande på Theo åkte jag och Isa vidare mot Fabbe, Farba och Nalle. Tanken med Fabbe var att vi skulle ut i skogen och premiärtesta nya pannlampan som Helena har lånat ut till oss. En riktig deluxepannlampa, så nu kan min 30 kr pannlampa från dollar dra något gammalt över sig. Eftersom den inte gick att sätta fast på ridhjälmen. Iaf, istället för en tur ute i skogen blev det frisering! Hovskägget och typ halva manen försvann! Så nu är han fräsch och fin igen ;) Även Farba fick (tyvärr) hamna på frisering hos mig. Om jag säger så här, det försvann liiiiiite mer av manen än planerat...  Så, nu dröjer det ett tag innan hon behöver besöka min frisörsalong, på både gott och ont! :p 


Glad tjej som i lördags precis hade köpt sin "grymma" pannlampa från dollar... Tji fick jag! 




Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0