Släng er i väggen, här kommer Strömsunds Ridklubb!

 
Utan tvekan har Strömsunds Ridklubbs tävlingsekipage varit outstanding idag. Med tanke på att vi tog hem första och andra platsen i både LA:3 och MSVC:1. WOohoo
 
Men om tävlingen idag. Vad kan jag säga? Förväntningarna var ju långt ifrån skyhöga med tanken på förra helgens lilla problem jag och Theo fick. Målet för denna dag var att han helt enkelt skulle gå fram. Vilket han även gjorde (pust). 
 
Den klass som jag är nöjd med idag är MSVC:1. (Tänk vad skönt att känna sig någorlunda nöjd efter en tävlingdag, det händer inte så ofta) Tyvärr blev travprogrammet kattskit, han sprang runt som en symaskin. Vinglade fram i öppnorna och slutorna. Men resterande av programmet var faktiskt bra. Han kunde skritta (WOW) och galoppen var riktigt bra. Det känns som om vi har tagit ett steg i rätt riktning, och nu ska vi bara (obs! B A R A) få till "vår awesome" trav på tävlingsbanan. Lätt fixat, fort gjort. Eller hur? 
 
Dagens missar vill ni väl få reda på? Dom grövre missarna var att från uppridningen, halten, föll han in i galopp istället för trav. Sen fick vi tyvärr vänstergalopp istället för högergalopp i en fattning. Sen att åter igen, travdelen var inget att hurra för. I LA:3 orkar jag inte ens sammanfatta eller förklara programmet. 
 
Som ni säkert redan vet, kom jag tvåa i både LA:3 och MSVC:1. Vinnaren i LA:3 var Märeth och i MSVC:1 var Carro. Grattis grattis! 
 
Som vanligt har jag de bästa hästskötarna Zickan, Martina och Ronja - Tack för hjälpen! 
Sen Tack Frida (som har knäppt de fina bilderna ni ser) och Hanna för att ni fotade typ 200 bilder var på mig och Theo. 
Och Jarek, tack för att du ställde upp och var hästskötare när vi andra ville kika på MSVB. 
Och Tack Pappa, för att du gick och köpte saft åt mig. 
Och Tack Ludde, för att du slängde upp mig på Theo när jag skulle in på prisutdelning.
 
Värsta tacktalet. Det blir lätt så, nu när man har kommit tvåax2 på en helt vanlig dressyrtävling liksom. HAHAHAHAHAHAHAHA ;) 
 

 
 
Gladaste pållen på prisutdelningen var lätt Theo!
 
 
Kolla in Theos snygga knoppar som hans fantastiska hästskötare Zickan har gjort. Mmmm :) 
 
 
 
 


Kommentarer
boson

Åh ni är så fina så ni borde få pluspoäng bara för det! Kul att theo ville visa en bättre sida idag, han är ju så himla häftig när han vill :) grattis!!!

2013-05-10 @ 10:24:46
AC Gulle

Men bästa ni! Så himla fina och all er träning har gett fantastiskt resultat! Heja er!

Svar: Tack snälla Gulle! :)
Madelen Toresson

2013-05-13 @ 12:01:53
URL: http://www.acgulle.se


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0