Nu siktar vi mot OS!

Jag skrev detta igår, men pga den dåliga mottagningen hemma lyckades jag inte publicera inlägget. 
 
Idag har jag haft mitt livs bästa dressyrpass på både Theo och Fabbe. Alltså herregud vad fina hästar jag rider.  (Passar på att skryta lite) Självklart hade jag den one and only mr Hasse på marken som instruerade mig. 
 
Först ut var Theo. Inte nog med att det var sviiiin varmt ute, solen sken och det var inte ett moln på himlen. Antagligen var temperaturen uppe i 3456 celsius. Eller? Iaf. Vi, jag och Theo var svettiga efter framskrittningen... Tänk vad svettiga vi var efter en timmes lektion!! ;) 
 
Vi fortsatte träningen där vi avslutade den igår. Han kändes kanonfin från början! Efter att Hasse hade påminner mig tusen ggr att inte fastna i kadensen, utan att tänka mer att Theo fungerar som ett dragspel fattade jag grejen. Mer rörlig i både rygg och bäckenet. Alltså jag kan verkligen inte beskriva hur galet bra han var. Att han rörde sig som aldrig förr. Att jag dessutom fick känna hur det känns när en häst verkligen bär upp sig bakifrån och växte typ 2 dm i manken. Att jag dessutom fick redigt skavsår på rumpan efter att ha ridit så mkt med sitsen och Inte handen. Det ni, det kallar jag Ridning!!!!! :D hehe.. 
 
Två timmar efter Theo var Fabbe redo för ett dressyrpass i stekande sol och värme. Med Fabbe blev det mycket Ridning framåt för att få honom att sluta knipa bak och släppa till. Mycket riktigt gjorde han det och blev så fin! Vi fortsatte genom att höja ribban ett snäpp, mer samling i galoppen, bakdelsvändningar och galoppfattningar från vändningarna. Efter en timmes lektion var vi båda dödströtta så vi fick släpa oss in i stallet.
 
Det har varit en galet bra dag. Som vanligt utvecklas både jag och höstarna väldigt mycket när Hasse står på marken och lär ut. Det är sjukt att den mannen kan så mycket, och alltid ALLTID leverera på sina lektioner. 
 
Tack Hasse för idag! :) 
 
 
 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0