Lördag? Nej, det är ju onsdag.

 
Idag har det varit en sådan dag där jag vet inte om jag är nöjd eller missnöjd med dagens ridpass på Theo. Vi gick till ridhuset med Zickan och Frida. Både jag och Zickan var inställda på att rida läääänge och mycket idag, vilket jag fick göra. Idag fokuserade vi på galoppen, mer tryck och bärighet vilket resulterade i att han gjorde mycket fina galopp priuetter, blandat med hans fruktansvärt fina luftkonster! Han har haft lite svårare med piruettarbetet i höger galopp, men idag tyckte jag att han orkade med det bättre än förut. Det är kul när man börjar känna lite resultat och att hästen blir starkare. Yeeh! Men samtidigt känns vissa saker som ska vara så simpla, så svårt ibland. Jag vet inte om det är på mig eller på honom det slår slint ibland. Antagligen oss båda..
 
Efter Theos dressyrpass var det bara till att bege sig bort till lillkillen Fabbe och ta en tur ute i skogen med Sanna och Nalle. Idag blev det mycket galopp i uppförsbacke, till allas glädje! Fabbe frustade och pustade för han tyckte att det var lite jobbigt. Men påvägen hem hade jag en mycket fin och avslappnad häst som var lösgjord =) 
 
I morgon då?
Jo då ska jag jag jobba. Vilket känns riktigt roligt. Eller? Jag hade mer än gärna varit ledig och hängt i stallet i stället. Hhehheheheh. Båda hästarna ska även ridas i morgon och jag ska även börja packa ihop kraftfoder, täcken, hinkar och hö till helgens tävling. Så jag har en känsla av att det blir en låååångkväll i stallet i morgon - Me like! 
 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0