Ibland går det bra, men ibland går det även lite sämre.

 
 
Hur ska jag sammanfatta denna helg? 
 
Igår tävlade jag klasserna LA:3 och MSVC:1. Theo var väldigt fin på framridningen, men tyvärr så dog han när vi gick ut på tävlingsbanan, vilket var på deras ridplan. Han blev väldigt spänd, kort i steget och gick emot mig. Efter en dålig ritt fick vi 58 % i LA:3, inte så mycket att hänga upp i julgranen. Men eftersom jag såg LA:3 som en uppvärmingsklass spelande liksom det ingen större roll. Efter nån timmes paus och fikande var det dags för MSVC:1. Han var väldigt fin på framridningen och jag var riktigt taggad. Tyvärr blev han väldigt spänd och kort i steget i denna klass med. Svårt att förklara, men att gå från framridningen där jag hade riktigt schvung i gången och rygg(!!!) till att få en häst som är tvärtemot. Men vi lyckades på något sätt visa domaren något som hon gillade trots ett par missar (där jag får helt ta en på mig själv) fick vi 62 %. Carro var också där med Lego, och startade MSVC:1  även hon fick ett par missar men slutade på 63 %. Efter två starter kunde jag konstantera att han antagligen reagerade på underlaget. Han tyckte väl att det var stumt, hårt, ja, inte tillräckligt bra för att visa sin bästa sida..
 
Eftersom det var meeting delade jag och Carro på ett hotellrum. Mysigt värre. Hotellet var helt klart ett 5 stjärnigt hotell, snygga små pojkar som bar väskorna upp till rummet och som sedan matade oss med vindruvor. Nää. Det var ett helt vanligt hotell. Självklart blev det massa godis, chips, ostkrokar och vin blandat med ett jäkla surr och skrattande. Tiden gick jävligt fort så runt 1 på natten släckte vi lampan och somnade. 
 
I dag startade båda MSVC:2. Både Carro och jag beslöt oss för att köra järnet och göra vårt bästa idag. Först ut av oss två var jag... Jag började rida fram, och Theo kändes fin och lösgjord. Därför blev det mycket skrittpauser och strax innan jag skulle gå in på banan plockade jag upp honom och satte mer rygg och tryck i honom. Han kändes fin! Väl inne på banan blev allt pannkaka och Theo blev tyvärr på dåligt humör i en bakdelsvädning och beslöt sig för att skita i allt jag sa. Sagt och gjort, vi blev uteslutna. Men däremot lyckades Carro göra en fin och bra ritt och knaprade åt sig en 3:e plats! Grattis!!! 
 
Det är ingen mening att haka upp sig på att det blev pannkaka idag, utan nu är det bara till att se framåt och sikta in sig på nästa tävling. YEEEAH.
 
Det var faktist inte enbart jag och  Carro som var och representerade Strömsunds Ridklubb borta i Ånge, utan även Ludde, Johanna, Kristina och Karin. Jag har bilder på de flesta ekipagen, så jag slänger ut fler och visar när jag sitter vid en datorn som är belägen på en plats med bättre mottagning än här ute i skogen där jag booor. 
 
 
 
 
 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0