Gårdagens inlägg!

 
tänk om alla dagar kunde vara som denna! 
 
Dagen började med jobb, men endast mellan 0700-13,30. Sen tog jag ledigt för att kunna ägna mig lite extra tid i stallarna. Vilket jag själv tycker att jag gjorde helt rätt i, med tanke på att jag hade 3 hästar att rida! 
 
Först ut var Galaxy. Det blev mycket lösgörande arbete för att få henne att jobba i en lägre form. Det var vår premiärtur idag så vi tog det lugnt. Väldigt trevlig och ambitiös häst! 
 
Efrer Galaxy var det Theos tur att bli trimmad! Idag fokuserade vi på att han skulle vara framme för skänkeln och det gav rresultat. Hans galopp blev så bärig och rund. Det är en härlig känsla när man känner hur hela hästen växer i fronten! :)   Det blev därför mycket gsloppjobb. Han gjorde flera fina, rena och bra byten samt att galoppslutorna var också bra! Så idag var vi båda nöjd efteråt! :) 
 
När jag hade putsat, borstat, stretchat, lindat Theo begav jag mig bort till Helenas stall. Efter mockning och annat stallfix åkte jag och Helena med Fabbe bort till ridplanen. Idag var Fabbe trött efter det braiga dressyrpasset han gjorde i förrgår, så därför blev det bara så vi joggade runt i en lägre form. 
 
Så efter flera timmar hästande så sitter jag äntligen vid köksbordet och äter en välförtjänt tallrik med lasagne. 
 
 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0