Skrattat och betett sig som småbarn

 
Det finns ett ordspråk  - Borta bra med hemma bäst. Just nu stämmer det inte för mig. Jag är så fruktansvärt less på snö och vinter. Nu vill jag ha vår så som det var nere i den södra delen av Sverige. Meeen snart är det vår här med. Det dröjer väl bara sisådär 2 månader. Huvva... 
 
Det är som sagt väldigt lärorikt, intressant och roligt att åka iväg och kolla på olika hästevenemang. Alltid lär man sig något. Det var självklart många fina hingstar som deltog på bruksprovet. Men jag måste säga att det var fler riktigt fina hopphingstar än dressyrhingstar. Hoppningen ägde helt enkelt! ;) 
 
Det var full fart när vi befann oss på Flyinge. Vi sprang mellan ridhuset och olika hästaffärer. Sjävklart köpte jag med mig en hel del nytt så som schabrak, skydd och boots. Men jag lyckades även få med mig ett par nya ridstövlar och ett nytt pannband (Tack Hasse!) 
 
 
 Vi har skrattat och betett oss som småbarn, tutat konstant med biltutan, kört vilse, hatat "kvinnan" på min gps, kollat på fina hingstar, shoppat och ätit massa onyttigt. Lätt den bästa helgen på länge! 
 
 
Några godkända hingstar.
 
Några som var med och tävlade.
Fast inte dessa två längst ner. Dom gjorde bara en uppvisning, som var väldigt rolig att kolla på.
 
 
 
 
 
 
 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0