En lördag

 
Vi slår två flugor i en smäll - Theo betar, jag bloggar. Effektivt va? 
 
Vädret har varit helt fantastiskt idag med. Men med en bränna som liknar en brännskada beslöt jag mig för att ta en slappardag i soffan framför tvn. Efter att ha halvsovit hela dagen blev jag tillslut tvungen att åka ut till Theo. Jag ska informera om att klockan då var 16,30. Sjukt! 
 
Idag var Theo mer lösgjord, äntligen var den där förbaskade träplanke-känslan borta! Idag fokuserade vi på att hitta den där fantastiska känslan och ridningen som Hasse förmedlade sist vi tränade för honom. Det var ju lättare sagt än gjort. Det är så fruktansvärt mycket att tänka på, inte fastna i kadensen, rida fram, inte rida fram gör mycket, samla in bak, öppna upp fram, fånga rygg, få honom bärig, se snygg ut och framför allt matchande outfit! Vilket vi idag lyckades med, den matchade outfiten ;) 
 
Skämt åt sido. Han var faktiskt duktig idag. Vi jobbade mycket övergångar skritt-galopp-skritt. Samt galoppslutor och piruetter. Han har alltid haft jobbigare för piruetter i högervarv, och gärna stampa jämnfota och byta i varje (endast bak) heheee... Men idag var de piruetterna bättre än i vänstervarvet. Det börjar hända något! 
 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0