Söndagen 7/7-2013

 
I söndags åkte jag, Zickan och Fabbe bort till Svenstavik/Berg för att träna för Hasse (Som vi har längtat sen i torsdags!). Konstigt nog hittade vi till Märetas place direkt, annars brukar vi yrhönor vara expert på att köra fel. Väl framme blev det mycket putsande och lackande till Fabbes förskräck. Jag har nämligen köpt en ny mul och ögonkräm som glänser värre än kristaller, och luktar jordgubbe. Blää sa Fabbe, mmmmm sa jag och Zickan. Men efter allt putsande och lackande sken han så fint i solljuset. Tänk er en svart fin häst som glänser, vem kan motstå något sånt fint? 
 
Vi började med att jogga fram och då kom Hasse med en överaskning. Jag skulle få testa en ny sadel, nämligen en Pessoa Dressyrsadel som han trodde skulle passa mig bra. Den mannen är typ synsk, för när jag var hoppryttare hade jag en pessoa hoppsadel som jag bara älskade. Jag kan säga att kärleken för pessoa sadlar sitter kvar, för attans så skön och bra deras dressyrsadel var (Så bra att jag lånade hem den). 
 
Tillbaka till sjävla träningen, som för övrigt gick super bra. Vi jobbade mycket öppnor, speciellt i högervarv för det har vi haft svårt för, likså med skänkelvikningar. Det blev lite fix och trix med att öppna upp, fånga upp och frigöra spänningar och sen gick det bra att gå i öppna och skänkelvikning. Iband är det enkelt, bara man vet hur man ska göra det. Vi fortsatte sedan att jobba med att få "mer" och högre knän i traven, genom att plocka upp och öppna upp honom i takt med rörelsen. Det är en fräck känsla när hästen svarar klockrent på ens hjälper, för det var exakt det Fabbe gjorde. Så duktig! Han var så fin och duktig på träningen att han är värd flera tusentals röda rosor! Och det ni, det är dyyyyyrt  ;) 
 
Eftersom jag var nära att rida över Zickan ett par gånger, så kan man säga att hon var fotograf med livet som insats, om hon hade strykit med så hade det varit värt det, för hon fick många fina bilder på mig och Fabbe! :)
 
 
 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0