Och hur mår du idag?


Usha! Idag har det varit en riktigt "pain in the ass dag" Varför varför tänker man inte ett steg längre och tar ledigt en måndag efter en tuff helg??

Men trots att jag har varit otroligt seg idag hoppade jag glatt upp på Theo. Zickan har trimmat min pålle, medans jag har roat mig med annat. Och som vanligt gjorde hon det med bravur! Han var kanon fin idag! Så vi lekte en hel del med tempoväxlingar i galopp, och där efter in i piruetter, ja trekvarts och en halva i varje varv. Därefter gjorde vi ett par byten som var okej. Bytena till höger är alltid klockrena och börjar bli lite luftigare. Däremot har vi en hel del att arbeta med i bytena till vänster. Eller åtminstone jag måste se till att jag har honom på högertygeln, och någorlunda rak. Då blir de hyfsade iaf.

Eftersom han var duktig idag funderar jag på en eventuell vilodag för honom, inte för mig. För det börjar nämligen ta slut på Hö, och inte hämtar Theo det själv ... :P




Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0