Lördag & Söndag


För första gången på länge har jag haft en lugn helg, utan en massa måsten. Skööönt. 
 
Så igår hängde jag på travet och kikade på hopptävlingen som går där varje år. Och som vanligt sitter jag och Zickan och hittar potentiella dressyrhästar till oss. I år hittade vi en jätte fin vit valack som vi båda ville ta hem direkt! Eftersom det är en stor tävling hade affären Häst e Bäst kört ut lite av sitt sortiment. Där hittade jag en ridjacka, tunn som andas (som jag har letat som en galning efter) och även en snygg t-shirt. 
 
Eftersom det var dödsvarmt vilade jag och hästarna igår. Men däremot fick både jag och de röra på fläsket idag. Theo var den som fick börja i värmen. Han var galet pigg och låg på som bara den idag. Phuuu. Så det blev en massa pimplande och proande, samtidigt som jag red på en 8-volt och flyttade honom för skänkeln. Så ja, han får gå ett pass till i morgon.
 
Fabbe fick också gå ett pass på planen. Med honom blev det först lösgörande i lågform och skänkekvikningar på diagonalen. Efteråt plockade jag upp honom lite i formen och satte mer tryck och knän i honom. Och ur det fattade vi galopp och fyyy vad jobbigt han tyckte att det var. Men han var väldigt duktig idag! :) 
 
 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0