härlig känsla

 
Som ni har läst har jag mest ridit barbacka och utövat svingningar på Theo den senaste tiden. Vi har totalt skitit i dressyren för vi hade verkligen olika åsikter ett tag. Ibland blir det så. 
 
Så som sagt. Motivationen var långt ifrån på topp. Jag och Theo var långt ifrån toppform. Men när allt känns skit och inget fungerar är det en jävla tur att vi har Hasse som dyker upp då och då med ett par veckors mellanrum. I onsdags tränade jag och Theo för honom. Alltså vilken skillnad det blev av att säga ett par ord, fånga upp spänningen och sen frigör den. Simpelt, enkelt men satan vad svårt det är att komma på något sånt själv. Lektionen fortsatte och för varje minut som gick, började Theo och jag hitta tillbaka till varandra. Det blev som sagt bara basic arbete och lösgörande. Men känslan efter lektionen var den bästa på länge. 
 
Igår var det Fabbes tur att börja dagen med en lektion. Han har vilat när jag har varit borta, så därför blev det ett kortare pass. Jag hade förväntat mig att det skulle vara ringrostigt efter 4 veckors semester, men icke!! Fabbe briljerade genom att göra sitt livs bästa pass för Hasse. Så både jag, Helena, Hasse och Fabbe själv var tooooknöjda efteråt! =) 
 
Ett par timmar och en körlektion senare var det dags för Theo att briljera. Jag var taggad till tusen och kände att "idag dåå jävlar  :D " , Theo kände nog precis samma sak för han gick som en klocka! Bara framåt, stadigt och stabilt. Det blev samma fokus som dagen innan och på slutet kunde jag lägga till mer rygg och bakben i både trav och galopp - Me like! Det var fräckt att känna hur hans galopp blev rundare, större och mer bärig av att "bara" öppna upp atlaskotan. 
 
Som vanligt har jag fått ett stort bagage med tips, tricks och mer kunskap efter Hasses vistelse. Inte nog med det så är jag sjukt motivierad igen och vill ut på tävlingsbanan. 
 
På söndag är det dags för träning igen med Fabbe. Jag verkligen längtar och hoppas att fredagen och lördagen går riktigt snabbt. 
 
 
 
Tyvärr blev det inga bilder på Theo, men ni får istället se två fina bilder på mig och Fabbe :) 
 
 
 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0