Fantastiskt fina hästar och en grym Zickan

 
Vilken underbar dag! Alltså jag säger då det, att när hästarna går fint och arbetar som dom ska är det balsam för själen. Det känns som om att jag svävar på rosa moln! 
 
Efter Hasse träningen lossnade allt mellan mig och Theo. Det som förut var problemet finns inte nu längre (halleluleja). Så nu är det verkligen rena rama drömmen att rida honom. Han är med på noterna och jag vet hur jag ska rida. Frigöra spänningarna, öppna upp, pimpla fisk och rida framåt. Simpelt, men det fungerar så jävla bra på honom. Idag red jag först i ca 20 min, jobbade basic arbete från början och fortsatte sen med piaff och även piruetter i galopp. När jag hade fått min dagliga dos av Theo fick Zickan hoppa upp och rida. Och när jag skriver rida menar jag verkligen R I D A. Hon red så galet bra idag, och Theo gick så fint. Så hon hotade med att jag aldrig mer skulle få tillbaka min häst, utan nu skulle hon ta honom. Hohooo, jag får helt enkelt be en bön om att han står kvar i sin box när jag kommer tillbaka. För vem vet, hon kanske försöker byta ut Elvira mot Theo utan att jag märker det.... Heheeee. 
 
Efter Theodor var det lilla Fabbes tur att briljera. För idag var han också så fantastiskt fin att rida. Riktigt elektriskt och på hugget. Han gjorde riktigt fina öppnor, skänkelvikningar och tempoväxlingar. Likså i galoppen bar han sig så bra att man fick en riktigt uppförsbacke känsla. Det är så kul med unghästar, för de lär sig så snabbt och efter idag känns det att allt sen träningen för Hasse har fastnat. Underbart! Eftersom han var så duktig red jag ett kort pass, ca 10-15 min. Sen fick nämligen Zickan hoppa upp och jogga av honom. Alltså ibland ser man inte hur bra och fin en häst verkligen är när man sitter på hästryggen hela tiden. Okej, det är väldigt lågiskt, men ni förstår. För idag när jag såg Zickan på honom insåg jag hur lyckligt lottad jag är som får rida en sån fin häst! Helena, tusentack för att jag får rida din fina lilla Fabbe! =) 
 
Finaste hästarna! :) 
 
 


Kommentarer
Anonym

Finaste hästarna!! Jag längtar redan tills imåra då jag ska få RIDA igen :)

2013-07-10 @ 23:02:28


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0