saker på ch ...

 
Alla dagar bör vara så som gårdagen var. Värsta chilldagen! 
Jag beslöt mig för att ta ledigt. Det var lätt det bästa jag gjort på länge, för attans vilken bra dag jag hade! 
 
Dagen började dock av att jag vaknade av väckarklockan. Fast den ringde senare än vanligt. Sen blev det en låååång promenad med gullhunden Isa (som tyvärr har åkt tillbaka till min bror, bhuuhuuu). Hon hade ju värsta mycket energi och ville att jag skulle springa med och spåra efter diverse djur. Men det kunde hon glömma, för vem orkar sånt. Inte jag iaf. Efter den långa promenaden stack vi till stallet för att ta hand om Theo och Elvira. Samma sak som vanligt, mocka, vattna, laga mat, väga hö och köra kärran på dyngkasa. Mmm, mycket intressant och spännande...
 
Jag och Zickan slog på stort och gick till ridhuset. Vilken skräll va? Haha ... Theo var väldigt tjock och lat idag och tyckte att jag var väldigt krävande och jobbig. Det blev enbart lösgörande arbete och väldigt mycket övergångar i trav - galopp - trav. Det blev även lite skrittarbete eftersom jag har kommit på att tävlingssäsongen snart drar igång. Och ärligt så är inte skritten vår starka sida när vi är inne på tävlingsbanan. Meen övning ger färdighet, eller hur?! =) 
 
Senare på kvällen bjöd jag och Ronja på rhm.. Tacopaj... Den smakade ljuvligt, men ja, den såg inte direkt ut som en paj. Men våra gäster som råkade sig vara Zickan och Martina berättade att deras smaklökar gjorde bakåtvolter för att den var såå god. HIhihihi :) 
 
Fisen får stå för dagens bild. 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0