Resumé av 2012

 
Januari: 
 
Året började med att jag hade gips. Och var inte i skick för ridning.  Ronja, Zickan, Martina och Hasse ställde upp och hjälpte mig. Underbara vänner! Men efter en operation, lite skruvar, plattor och en stor svart stövel ansåg jag att jag var i bra skick för ridning. Så 3 veckor efter min operation började jag att rida. Theo som annars är busen nr 1. Som mer än gärna tar fram djävulshornen och hittar på bus, har aldrig varit så snäll som då! Så jag försökte mig på att rida så gott som jag kunde utan ett höger ben. Haha. 
 
 
 
Februari:
 
Jag hade en sådan tur för att Zickan hade semester så hon var en klippa som hjälpte mig till ridhuset nästan varje dag. Elvira fick dessutom agera som min färdtjänst. Tryggare och bättre finns inte! 
 
 
Mars: 
 
Inte nog med att jag dessutom fyllde 22 år. Jag fick även operera ut skruvarna och fick nu äntligen tillåtelse att rida (hihi) och gå utan kryckor!! Så nu var det dags att börja träna upp benet på riktigt igen. Det var såå konstigt att gå utan kryckor och dessutom att rida med stigbyglar igen. Nu när jag skulle börja "rida på riktigt" insåg jag hur mycket muskler jag hade tappat. Vi hade det riktigt besvärligt en period, men när vi började att träna för Hasse igen började allt att lossna. Jag och Theo tog även tag i hoppningen, för vi båda tycker ju att det är fruktansvärt kul! (Tyvärr är det nog världens fulastaste hoppbilder, men det bjuder jag på!!)
 
 
 
 
April: 
 
I April började det hända saker med Theo och mig. Vi tränade på för Hasse 1 gång i veckan och det gav verkligen resultat. För varje lektion tog vi inte ett steg framåt, det var tio steg framåt. Det är en otrolig känsla! 
 
 
 
 
Maj:
 
I maj månad hände det mycket! Jag och Theo gjorde våran första tävlingsdebut på flera år och det gjorde vi helt klart godkänt med tanke på att vi tog 4 placeringar av 6 möjliga. Dessutom fick jag ta emot Flicka för tillridning och utbildning. 
 
 
 
 
 
 
 
Juni:
 
I juni rullade hästlivet på för fullt. Jag insåg att ha två hästar tar all min tid, så jag gjorde inget annat än att jobba och hänga i stallet. Inte helt fel tycker jag! ;) Tävlandet fortsatte och nu tyckte Theo att det var kanonkul att tävla. Så han hittade på lite bus inne på tävlingsbanan så som bocka, försöka springa iväg, backa, bli "rädd", stå på bakbenen mm. Hehe. Dock så tyckte inte jag att det var så roligt när han gjorde det... Men allt innan och efter buset var bra, så nu var det dags att hitta det flytet genom hela programmen. Vi åkte på meeting i Ånge och jag och Carro var för första gången motståndare och även sambos för en natt. Mycket trevligt! Carro lyckades även knipa åt sig en 3:e plats. Flicka fortsatte att utvecklas i stormsteg tackvare lektionerna för Hasse. Jag åkte även iväg på hundutställning för första gången i mitt liv. 
 
 
 
 
 
 
 
 
to be continued ..... 


Kommentarer
häst skötare som finns inte

GRATTIS-Det var bra år för Theo med Flicka:-)

2013-01-02 @ 11:04:55


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0