Och där tog vi ett stooooort kliv framåt.

 
Åter igen leverar Hasse och gör så att man känner sig som värsta proffsryttaren. Två dagar, tre lektioner och två hästar som har gjort sitt yttersta för mig. Motivationen är på topp!
 
I onsdags var det min och Theos dag. Jag kan helt ärligt säga att han har aldrig gått så bra som han gjorde då. Passet började med trav och galoppöppnor och avslutades med galopp piruettet, piaff piruetter och passage.
 
I Torsdags fick jag äran att börja dagen med att rida ett pass på den 5 åriga Fabbe. Riktig söt och trevlig pålle som var riktigt ambitiös och ville göra rätt för sig. Det var så nyttigt och bra för mig att rida en unghäst eftersom jag vill köpa mig en påläggskalv, helst idag. Haha. Det gäller att suga åt sig alla övningar, tips och ridkänsla man kan när man får chansen att rida en ny häst för Hasse. Efter Fabbe så var det dags för Theo. Och jag ska helt ärligt säga att det känns att jag bara har lattjat runt på Theo de senaste månaderna. För jag var så trött i både hjärnan och kroppen efter Fabbes lektion. Med Theo blev det samma arbete som i onsdags. Han var riktigt fin och på hugget. Dessutom gjorde han så fina ökningar i traven (som är min akilleshäl, satan vad svårt det är att få till bra ökningar)
 
Mitt hjärta Zickan fotograferade lektionen i torsdags så jag har tydligen massa fina bilder som jag kan visa er. Jag måste bara till Zickan och föra över dem på ett usb. Jag fotograferade även hon och Viran när dom tränade för Hasse. Viran var så fin! Det är så coolt, hon är 24 år, pigg och så fin i kroppen och börjar nu lära sig piaff och passage. Fränt va?! =)
 
 
 
 
 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0