Glad ryttare ger en glad häst.

Ojoj. Ännu en vecka som har rusat iväg. Så vad har hänt i veckan? 
 
Theo fick ta det lugnt efter träningen. Så i början av veckan blev det massa pyssel och mys blandat med jogging på ridplanen. Ridningen har flytit på bra. Jag fick tips och riktlinjer om hur jag skulle fortsätta att jobba Theo och det börjar ge resultat. Jag är verkligen så glad för att jag har en tränare som förstår hur jag och dessutom min häst fungerar. Jag ser verkligen fram emot nästa träning. Huuuuuuur mycket som heeeeeeelst!! 
 
Häromdagen passade jag på att agera ridlärare till Hanna och Fanny. Jag fick dessutom äran att prova att rida henne vilket i sig var en upplevelse, och inte alls vad jag hade förväntat mig. Hon var väldigt känslig och älskade att höra att hon var duktig och fin. Fast, vilken tjej tycker inte om att höra att man är duktig och fin ?! ;) Haha.. Hanna hoppade upp på sin pålle och fortsatte att rida med lite instruktioner om hur jag tänkte när jag red henne. Och vilket bra jobb hon gjorde! Fanny gick verkligen kanon bra. 
 
Jag vet inte riktigt vad helgen har att erbjuda. Men förmodligen blir det stallhäng och en tur till ridhuset. Joo, dessutom blir det tårta för min mor fyller år i helgen. Det betyder alltså att jag måste iväg och köpa en present. Wiiihoo. 
 
 
 
 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0