En vecka

 
Nu ungefär i en veckas tid har Theo tagit det lugnt. Vi har joggat på planen, vilat och ridit ut vilket var lattjo tyckte Theo! Jag kan ärligt säga att jag är världens sämsta på att rida ut. Men nu ska jag försöka mig på att åtminstone rida ut 1 gång i veckan.. 
 
Igår började vi att jogga runt på planen, men efter att ha känt på hans galopp kunde jag inte låta bli att jobba lite byten, förvänd, öppnor och tempoväxlingar i galoppen. Jag skämtar inte men igår var den så bärig och helt plötsligt 2 dm längre än vad den brukar vara. Jag gillar att "helt plötsligt" faller sista pusselbiten på plats, efter timtals av träning. 
 
I helgen är planen att vi ska gå till ridhuset och rida igenom dressyrprogram. Det börjar dra ihop sig inför säsongens första tävling. Det är ingen som är lika taggad och tävlingssugen som jag är. Jo, förhoppningsvis Theo. 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0