Ledig.


Lyxande till dagen med en sovmorgon, lunch hos Zickan och ridning på Fabbe och Theo. Galet skön tisdag! Galet skönt att vara ledig. 
 
Det första jag tänkte på i morse när jag vaknade var - och vad ska jag göra idag?! Och då slog det mig att lediga dagar spenderar jag bäst med Zickan. Skickade snabbt iväg ett sms "säg att du är ledig idag!!" Och jajjamen, det var hon, isf fram till 15.00. Så jag klädde på mig och stack direkt hem till hennes herrgård. Eftersom hundarna flög runt som yra höns tog vi en promenad med dem direkt. Vi förväntade oss lugna hundar efter promenaden. Men tji fick vi! Isa och Zune härjade runt tillsammans och upptäckte hundgården tillsammans. Knäppa hundar som väljer att vara i en hundgård när de har en hel tomt att springa på ;) 

Efter en grötlunch stack Zickan till jobbet och jag till stallet. Fördelen med att vara ledig är att jag hinner rida i ridhuset innan lektionerna börjar. Så jag klädde på Theo och sedan promenerade vi dit. Han var faktiskt helt okej trots en lugn period. Fortsatte på samma linje som Hasse lärde mig sist. Rakhäst, lossa och få jämn drivning bakifrån. Vidare in i galoppen fick Theo krut i bakbenen och ville galoppera i fullfart. Fick plocka tillbaka han ordentligt ett par gånger, tillslut väntade han och galopperade i en bärig och fin galopp på halvlånga tyglar - härligt! 

Fabbes balltramp har verkligen läkt ihop fint, så även han fick bli riden idag. Det blev en tur ute i skogen med fullmånen lysande på oss. Ja, Sannas pannlampa gav upp när vi vände hemöver och jag hade självklart ingen på mig.. 

Imorgon blir det vilodag för hästarna. Min mormor fyller år så jag ska iväg och äta smörgåstårta (och gratta henne;)) 





Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0