Läromästare, laser och duktig travhäst.

 
Som Jarek sa idag - Idag fick Theo betala igen sin skuld. Jarek är den som hjälper mig med Theo, så som att ta in vilddjuret (han hatar att vara ute när det är mörkt, blåser, kallt, snöar, regnar mm..) och även hoppar in och mockar och fixar annat ibland. Så idag, sista dagen på året fick Jarek rida på Theo. Det blev lite skritt och trav. Jarek fick försöka hitta balansen och takten, vilket han gjorde och då gick det bra att rida lätt. Theo åå min Theo, han var så snäll. Han krökte fint på nacken, hade Jarek på ryggen och lät mig longera honom. Vem vet, det kanske blir en läromästare av honom en dag! =) Efteråt fick Theo laserbehandling, och idag var han väldigt öm i vänsterbog. Tur att det finns laser, för om ett par dagar kommer jag ha en väldigt fin och mjuk häst att rida igen. Medans Theo fick laser red jag travhästen. Nu äntligen börjar det bli mer ridning, vilket är kul. Jag har som mål att även travhästen ska kunna göra piaff och passage till sommaren. Heheheehe :D 
 
Nu ska jag slänga mig i duschen och sedan bege mig ut på vägarna. Jag ska upp till Strömsund och fira in det nya året med min goda vän Amanda. 
 
Gott nytt år alla!  
 
 
 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0