Jogging och nyårssupé


Idag så trotsade jag min hesa whiskeyröst och red. Eller typ mer joggade hästarna. Theo var som väntat, stel, styv och hade inga större ambitioner på att jobba och bära sig själv. Han tyckte nämligen att jag kunde  bära runt på honom medans han älgade fram i fullfart. Tillslut efter mkt plockade, lossande så insåg han att det inte var någon mening att fuska sig igenom joggningen.  Fabbe var väldigt avslappnad, lösgjord och fin idag. Speciellt i traven! Såpass att det var svårt att "bara" jogga runt i en lägre form. Alltså helt tvärtemot Theo ;) 

Det var en isbana som vi glatt promenerade på till och från ridhuset. Zickan (räddaren i nöden) hade ett par extra broddar som jag lånade. Så det var inga bekymmer att gå! Jag har tänkt nu i flera veckor att jag ska köpa broddar, men nu måste jag verkligen göra det! Det är så halt och isigt ute.

Jag blev inbjuden på middag hos Zickan idag (där jag befinner mig just nu) och det var inte fy skam, med tanke på att det blev tre rätters middag ala nyårssupé :) 











Kommentarer
Zickan

Men på riktigt, fabbe ser ut som en plasthäst på den där bilden. Staty eller nån prydnadshäst. Hahahaa!!! Himla kul!!!

Gott nytt år hjärtat!

Svar: Haha! Det har du rätt i! Pussas
Madelen Toresson

2013-12-29 @ 22:37:22


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0