Helgen

 
Jaha. Inte nog med att stormen Ivar förstörde mina torsdagsplaner, han total havererade mina fredagsplaner att skuta tidigt, rida i ridhuset, äta middag med Mamii och Zickan. Det var ett par tak som behövdes täckas med pressening, eftersom plåt och papp hade blåst iväg med stormen. Så då fick jag rycka ut och jobba, jobba, klättra och frysa fram till 23 00... En snabbdusch och sen slängde jag mig i sängen. Det klaffade nämligen så exemplariskt att jag hade utsläppet i lördags.. Jag fick höra på morgonen attjag såg sliten ut, tack för den liksom. Antar att jag gick runt som en Zombie med världens mörkaste påsar under ögonen... 

Röjningen efter Ivar fortsatte även idag, dock uppe i Strömsund hos min farmor. Det var ett par tallar som hade ramlat ner. Isa tyckte att det var riktigt kul när Björn höll på att dra bort träden, så hon hängde efter honom flitigt och hade koll på läget! Sen passade brorsan och jag även på att göra vinter (inte en dag försen..) vi vände på båten och lagade dörren till jordkällaren. 

Efter en heldag hos farmor så blev jag tillslut tvungen att bege mig tillbaka till stan. Idag hade jag insläppet och kvällsfodringen, och jag hade tur. De flesta av hästarna stod redan inne ;) Eftersom det har snöat rejält nu i två dagar så gick planen äntligen att använda!!! Någorlunda iaf.. Theo blev idag tömkörd eftersom han har vilat ett tag. Man såg verkligen hur det kröp i skinnet på honom, och minsta lilla gjorde att han flög iväg och gjorde luftkonster!  :) 





 
Försökte att sparka bort till farmors granne idag, OBS! Försökte.. 






 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0