Meeting Strömsunds Ridklubb

 
Jag känns inte ha någon större lust att skriva värst mycket om tävlingen idag. Men det jag kan nämna är att jag är otroligt nöjd över hur fina och duktiga hästarna var. Fabbe som var ute på en "riktig tävling" för första gången i sitt liv skötte sig exemplariskt, så pass att på söndagen i LB:3 fick vi en 2:a placering. 1:a placeringen tog Ludde hem, Grattis! :) Domaren tyckte att han rörde sig fint, likså andra i publiken berömde den fina lilla svarta hästen. Tänk vad kul att jag får rida och tävla en sådan fin häst! :) 
 
Theo skötte sig som vanligt bra på tävlingsplatsen, och han gjorde mig glad och gick som en klocka inne på tävlingsbanan. Han och jag gjorde våra bästa ritter hittills, men tyvärr tycker jag inte att vi fick den procenten vi förtjänade. Men vem tycker att man får det när man tävlar ? ;)   Vi debuterade även MSVB klasser med helt okej resultat. Så nu framöver kommer vi att fortsätta att starta MSVC och MSVB. Men däremot tycker jag att det är vääääääääärdelöst med tävlingar här uppe (Surprise!!) så därför blir det tyvärr så att jag blir tvungen att starta lite svårare MSVB klasser än vad jag tycker att vi är redo för. Men men, så är det att bo uppe i ljuva Norrland.
 
Strömsunds Ridklubb (klubben jag tävlar för, hehe) hade annordnat tävlingen så bra. Fina priser till de som fick placering, god mat, bra fika, grymt underlag, trevliga funktionärer, ja allt var verkligen bra. Sen att jag tävlar för klubben och hängde där på ridskolan dygnet runt när jag var liten har inget med saken att göra, det var nämligen så att ALLA tyckte som jag! =) 
 
Efter helgens tävling är jag sugen på att tävla mer och mer och mer, och träna mer och mer och mer för att få till högre poäng på rörelserna. Så nu blir det lite finslipning på de momenten vi hade lite stök med, på både Fabbe och Theo. Så nästa tävling ska vi nog kunna knapra åt oss lite högre procent, hoppas jag iaf :)
 
 
 
 
 


Kommentarer
Devetdu

För att inte tala om den underbara vännen du fick bo hos, och som betalade dina skulder i fikavagnen, köpte mat, och hjälpte till med hästarna ;)

Svar: och som dessutom var hundskötare! :D
Madelen Toresson

2013-08-13 @ 14:04:56
elin

Fina bilder på dig och hästarna. Håller med om att det var ett fint tävlingsarr, även för oss i publiken :)

2013-08-13 @ 17:20:33
URL: http://xn--hstkrlek-0zad.se


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0