Jag ljög för ett par minuter sen

 
... Jag hittade inlägget som försvann!! Jag kom på att jag hade kopierat det, som tur var!! :) 

Idag åkte Theos nya fina outfit på, och med den gick vi hela vägen bort till ridhuset och kände oss som två heta puddingar! Satan vad snygg han är i den!  Hehe ;)  
 
Meeeen, nog om hur snygga vi kände oss. Idag så hade jag bestämt mig för att få till bra öppnor, eftersom vi inte riktigt får till det på tävling. Det blev typ enbart öppna ett par steg, in i 10-15 m volt, in i öppna och sedan ut i volt. Så det var ungefär det jag gjorde i 30 min. Fast nu lät det som om att jag inte red. Men det gjorde jag. Att hålla koll på rygg, bakben, rätt tempo, ingen kadens, lätta av, förhållningar, samla in bak, öppna upp fram, är ingen barnlek. Men idag lyckades både jag och Theo med det, så på slutet hade vi en riktigt fin trav och öppnorna var bättre än vad de brukar vara. Ett bra ridpass alltså!! :) 
 
Tanken var att Fabbe skulle vila idag, men eftersom jag hade tid över beslöt jag mig för att trimma på planen med honom. Idag blev det inte enbart dressyr. Vi travade nämligen över bommar medans vi värmde upp. Efter uppvärmningen jobbade vi galoppfattningar från skritt, bakdelsvändningar och efter detta svävade han fram i traven! Och när jag bara förde spöt över korset fick jag känna hur bäckenet rörde sig, och han behöll samma takt och tempo! Och det ni, det är bra saker som händer då. Det har jag lärt mig av Hasse. Allt som han säger är bra, är BRA! Tycker jag. 
 
Dock så var det inte bara Fabbe och Theo jag red idag. Utan även mitt nya projekt fick en premiärtur. Och vet ni vad?(Martina är fett avundsjuk på mig)
 
 (det blir inga bilder uppladdade, utan kolla på inlägget nedanför;))
 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0