Glöm inte att andas

 
Igår hade jag en såndan där dag när man känner "nu jävlar måste det hända nåt!!!!!!" Och plötsligt får man till det man söker efter, iaf ett steg närmare. Till min och Theos glädje! 
 
Det blev mycket lösgörande arbete i form av skänkekvikningar som uppvärmning. Jag fick påminna honom om att vara kvick och svara snabbt för hjälperna. (Det gäller att man själv också är på hugget) Ur skänkekvikningarna gick jag sedan in i en mer samlad trav, mellantrav tillbaka till samlad trav. Kvicka övergångar utan att tappa takt och balans, var det jag var ute efter. Han svarade fint på övningen och blev riktigt bärig och fin i traven. Vi avslutade med galoppjobb med samma tänk som i traven, kvick och bärig! Han gjorde även fina luftiga byten från förvändgalopp på slutet. Martina satt på marken och kikade och gav kommentarer då och då. Det är guldvärt att ha någon på marken när man rider! 
 
ridningen mellan Fabbe och Theo hade stora kontraster igår. För igår stod nämligen Helena på marken och instruerade mig i hur man skrittar. Jag tycker att skritten är så svår att rida, men efter gårdagens lektion känns det liiite bättre. Fabbe skrittade igenom kroppen och trampade på bra bakifrån. Vi tränade mycket övergångar mellan samlad skritt till mellan skritt och tvärtom. Hon gav även bra tips om hur jag ska få till skänkekvikningarna bättre. Der viktigaste hon påpekade om igår var min andning. Herregud vad jag sitter pch håller andan när jag koncentrerar mig. haha.. Att det ska vara så svårt att göra något så naturligt som att andas .. 
 
 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0