Äntligen!

 
(det skrevs igår, men jag var för trött för att avsluta och publicera)
 
Snacka om att jag svävar på rosamoln efter dagens lektioner för Hasse. 
 
Fabbe som har varit lite trött i luvan den senaste veckan briljerade totalt genom att bokstavligt sväva fram i den ljuvligaste traven ever! Men innan den kom fram var det så klart tips och tricks från Hasses sida. Så som öppnor i trav, där jag måste vara noggrann att ta honom utifrån - in med jämnt stöd på båda tyglarna, plocka in rygg i takten och galoppfattningar från skritt - utan travsteg så han blir tvungen att sätta under sig ordentligt. Sen var det små andra detaljer som gjorde att det blev sååå bra! 
 
Två timmar senare satt jag på Theos rygg och pumpade in allt Hasse sa. Med Theo blev det först vändningar på bakdelen i trav, för att han skulle vänta på mig och inte älga iväg. Eftersom Theo har varit duktig den senaste tiden kunde vi ta jobbet till en nivå högre (innan har han jävlats med mig, så Hasse har fått lösa såna problem) så idag låg fokusen på piaffen. Hasse ville få honom att trampa mer på stället, Theo ville nämligen gå framåt i nån kadenspiaff - inte ok! Så det blev piffande från halt och trav-piaff-trav. Lektionen fortsatte med öppna och diagonala slutor i trav, och avslutades med förvänd galopp. På slutet var Theo (läs vi båda..) så trötta, men nöjda!! :D
 
Trots att det blev två svettiga, roliga och lärorika lektioner (lätt värre än ett gympass) så vill jag bara rida mer och mer, det är ju så kul!! Speciellt när det går så bra och när det är så lekande lätt, som det är när Hasse står på marken och skriker åt en. Jag längtar redan till nästa månad! 
 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0