Woohooo

 
Vet ni vad som hände igår ? 
 
Theo och jag var med på H O P P T R Ä N I N G!! Sist vi var med på en hoppträning var nog för 4 år sedan.. 
 
Det var en vän till Hasse och hon hade "vägarna" förbi Östersund. Det var faktiskt en bra och lärorik lektion där hon var väldigt noga med att man inte skulle rida genom att slita och dra i hästen utan att rida med sitsen. Efter att ha gjort lite travövningar, travhoppat så blev det tillslut banhoppning. Theo min älskade plutt tyckte att det var såå kul att hoppa (som vanligt;)) och skötte sig galant. Han kan ibland vara lite fjantig när det ligger "konstiga" saker under hindren, men igår brydde han sig inte om tunnorna, koner och däck som befann sig under bommarna. Själv är man lite ringrostig och från början red jag mot hindren i min fina samlade galopp ( som Marie sa, det är inte en galopp-piruett du ska rida!!) Haha. Så efter att få lite instruktioner om att lätta i handen och stå i lätt sits flöt det hela på bra. Jag är så nöjd och det var såå kul att vara med! 
 
I början av passet drog Theo även av sig en framsko, men den hovslagare man är (skämt!!) fick jag slå på den efteråt. Men Theo måste tro att han väger lika lite som en fjäder. För han gjorde allt för att jag ska bära upp han, typ som att stå på två ben.. 
 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0