Onsdag

 
 
Det blev en hel del bilder tagna när vi var i Näset, så jag ska hem till Zickan någon dag och sno dom, så jag kan lägga ut dem här   :) 
 
Igår blev båda hästarna motionerade:
 
Theo fick skrittas ut en sväng. Tanken var att vi skulle backträna lite, men det finns såå dåligt med backar just där jag står uppstallad. Men vi skrittade upp för några små backar, så lite träning blev det kanske? Haha... 
 
Flicka fick gå ett dressyrpass på ridplanen. Hon har fått tagit det lite lugnt den senaste tiden, vilket har resulterat i att hon har blivit tjock (!!!!!) och lite små lat. Det blev mycket lösgörande arbete och tempoväxlingar. Så nu framöver blir det mindre hö och mer motion för hennes del! För hon har verkligen blivit tjock... Ägarna till Flicka tog med sig sitt eget fina och nyslagna hö till henne, vilket är så mycket bättre än fjolårshöet jag har just nu. Inte tänkte jag på att hon kanske skulle äta mindre hö då? Utan jag har fortsatt att ge henne mycket hö, och fråga mig inte hur mycket eftersom jag är så dålig på att väga påsarna... 
 
 
 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0