host host

 
Det kommer ske ett par förändringar i mitt liv framöver. Jag kan då meddela några av dem ... Men resten tänker jag behålla för mig själv, iaf ett tag. Hehe .... 
 
I morgon åker Flicka hem till sina ägare. (Så gott folk, ta chansen att köpa en fin och trevlig häst!) Det har verkligen varit så roligt och lärorikt att ha henne "som min egen" i ett par månader. Men just nu finns det ingen tid till att ha två hästar, eftersom jag åker ner på utbildning i Katrineholm i mitten av Oktober. 
 
Jag lyckades dra på mig en ordentlig förkyldning i början av veckan, så hästarna har fått tagit det lugnt. Feber, frossa, hosta och RIDNING är ingen bra kombination... Men jag trotsade min hälsa och red dem i måndags. Flicka fick ta en tur med Sune och Elvira, och jaa, den var vääääldigt intressant. Fullfart yeeeeye  ;) 
 
Theo fick bli riden på planen. Och det var faktiskt första gången på flera veckor jag red honom! Eftersom jag var utomlands gick det bort en vecka där, sen har även Zickan fått lånat honom för att få rida lite mer. Det var så härligt att rida honom. Ni vet känslan att här hör man hemma, mmm precis så var det. Han jobbade på fint och bra i övergångar mellan samlad trav - ökad trav - samlad trav - ökad trav. Det är så kul när man känner att "hela kroppen" sitter ihop. Riktigt kul! 
 
Nu börjar klockan bli väldigt mycket, och jag planerar på att kliva upp tidigt för att jobba i morgon. Håll tummarna på att jag vaknar av väckarklockan. Hörs heeeej ! 
 
 
Zickan & Theo, visst är dom snygga tillsammans? :D 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0