2:a plats !!

 
GÅRDAGEN:
 
Som vanligt när jag ska tävla händer det alltid något. Bla/ tappsko, punka på transporten, trasiga ridstövlar mm. Tro det eller ej, men nu i veckan gick bilen sönder som jag skulle låna. Istället för en trasig bil, fick jag låna min brors fina BMW och dra hästtransporten med. Och det är inte fy skam och dra transporten med den! ! :) 
 
Så tidigt som attan började resan mot Näset, och med mig hade jag Theo (Step-kungen) Martina (som var gps:en) och Zickan som för dagen fick vara fotograf (som vanligt) men även sömmerska... Hehe. 
 
Ni undrar väl hur tävlingen gick? 
 
Första klassen som var en LA:3 var han väldigt väldigt spänd. Så vi fick ett par taktfel, bla galoppinslag i en ökadtrav, taktinslag i skritten och så blev även skänkelvikningarna dåliga. Men vi fick även en 8:a på den högra förvända galoppen - och det har vi inte fått förut! Resultatet blev 59, ? % Helt okej med tanke på hur spänd han var. 
 
Men sen inför andra klassen som var en MSVC:1 fattade Theo allvaret i det hela och skötte sig kanon inne på tävlingsbanan. Vilken känsla jag hade genom programet, och trots att han blev lite spänd stundtals så fick jag honom tillbaka, fokuserad på mig. Alltså förstår ni lyckan jag kände när jag gjort halt och programmet var slut? Domaren gillade det hon såg, trots några missar, så resultatet blev 62,7%. Ett kval och även en andra plats!! 
Så nöjd!   
 
 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0