Söndag

Eftersom jag var på hunduställning i Sundsvall igår fick hästarna vila. Så idag fick de båda bli trimmade. Jag och Zickan började dagen att bege oss till ridhuset med Theo och Elvira. Idag var första dressyrpasset sen jag tränade för Hasse sist. Theo var såå fin. Vi tränade lite ur MSVC programet då vi ska starta det om två veckor. Lite öppnor, slutor, förvänd galopp och enkla byten. Allt flöt på bra och jag hade en bra känsla genom hela ridpasset.


Vältillbaka i stallet blev det lite fix, som mockning och matlagning. Sen var det dags för Flicka. Jag tränade henne för Hasse i fredags så jag fortsatte att jobba vidare med det vi tränade på då. Så det blev lite ryggning i början, och sen i travarbetet jobbade jag med att hon skulle jogga långsamt och böja in bakbenen. Hon är så duktig för hon försöker alltid göra sitt bästa   :)


Men tro inte att det var kväll efter två hästar! Utan då begav jag och Zickan till Alsen för att hämta hem hö till Theo och Flicka. Fast först blev det ett stopp på OK i Krokom för att svulla lite korv och godis. Mums. Så tillslut fick vi hem 692 kg hö! Starkt jobbat av oss att bära och släpa det. Haha! Det var så härligt att få hjälp att hämta hö, för det blir lite segt när man åker iväg själv och ska släpa och bära. Så tack bästa Zickan!! 



Fina Lasse och Maja fick med sig massa priser från Sundsvall!
Fina Flicka! :)


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0